úterý 17. listopadu 2015

Listopadové dárečky


Jak tak projíždím netem, najednou si uvědomím, že v listopadu toho celkem dost vychází a některé tituly vypadají opravdu zajímavě. Jakoby můj wishlist už i tak nebyl dost dlouhý. Ale proč se vlastně s vámi nepodělit, které listopadové knihy mě lákají ke koupi? Rozhodl jsem se, že jestli mě v následujícím měsíci zaujme více knih, napíšu vám, které a proč bych si je chtěl pořídit. Vítejte u nové rubriky Dárečky! Listopad mně osobně nabízí hodně výjimečných titulů, celkově 9. Jdem se na to mrknout!




Rudá královna (Rudá královna 1) - Victoria Aveyard
CooBoo - Již vyšlo

Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?

Asi začneme od mého nejoblíbenějšího nakladatelství, od CooBoo, a to tou pro mnohé lidi nejočekávanější knihou měsíce. Rudá královna zasáhla zahraniční booktuberskou sféru jako demoliční koule a určitě se tak stane i u nás v Česku. Už bych se do ní nejraději pustil! Tak snad mě nezklame.


Dárek z pravé lásky - Stephanie Perkins a spol.
CooBoo - Již vyšlo

Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů.

Určitě vás nepřekvapí, že jako další miliony po celém světě i já miluju Vánoce. Mám strašně rád tu krásnou atmosféru a jak je rodina více pospolu. Sice si Dárek z pravé lásky nemám v plánu v nejbližší době kupovat, ale já si myslím, že někdy v budoucnu se už prostě neudržím a hodím ji do nákupního košíku.


Nocte (Nocte 1) - Courtney Cole
CooBoo - 23.11.

Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina – moje dvojče, můj bratr Finn – je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám každého stébla. Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. Proč? Kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.

A jako poslední od CooBoo mi padlo do oka Nocte. Měl by to být velmi netradiční příběh a možná i trochu horor. Může to být fakt dobrý, ohlasy jsou celkem kladné.


Kam jsi odešla (Jestli zůstanu 2) - Gayle Forman
Yoli - Již vyšlo

Od oné tragické autonehody uběhly tři roky… Mia sice přežila, ztratila však svou rodinu i chuť do života. Drsnou zkoušku nevydržel ani vztah s kytaristou Adamem a cesty obou mladých lidí se rozešli. 

Nadaná violoncellistka je hvězdou newyorské konzervatoře Juilliard, zatímco Adam, který se mezitím stal rockovou hvězdou, žije v Los Angeles a krmí bulvár svým bouřlivým vztahem se slavnou herečkou. Když během svého turné zůstane sám trčet v New Yorku, náhoda ho svede dohromady s Miou. Tu osudnou noc se společně toulají po městě, vzpomínají na minulost a nesměle otevírají srdce budoucnosti – a také jeden druhému. Dá se však vrátit všechen ten čas, který ztratili? Dají se odpustit chyby, které oba udělali, a splnit nesplněné sliby?


Fanoušci knihy Jestli zůstanu/Zůstaň se mnou se konečně dočkali. V ČR vychází knížka Kam jsi odešla. Já sice první díl doma nemám, ale líbil se mi a zajímá mě, jak to vlastně s Miou a Adamem bude dál. Třeba ji dají do knihovny, ale kupovat se mi ji teď nechce. NO MONEY!!!


Útěk z teritoria smrti (Hatchery / Prey trilogy 1) - Tom Isbell
Yoli - Již vyšlo

Země se ocitla na pokraji zkázy a nová vláda vyhlásila Republiku Pravá Amerika. Bylo vyhlášeno stanné právo a všichni, kdo přežili, byli umístěni do přesídlovacích táborů. Nyní, o dvacet let později, objevuje trojice šestnáctiletých kluků temnou pravdu. Po celou tu dobu nesou cejch Podřadných. Společnost, která z nich má strach, z nich bez jejich vědomí vychovává objekty kruté zábavy. Jejich jedinou nadějí na přežití je utéct společně s dalšími příteli do vysněného nového teritoria. Sadističtí lovci a vládní vojáci jdou ale v jejich stopách. Pod vedením kluka přezdívaného Kniha a dívky Hope osiřelí chlapci a dívky hledají lepší život a současně dokáží objevit to nejlepší v sobě samých – v boji se svými nejhoršími nepřáteli.

Podle anotace zní Útěk z teritoria smrti opravdu dobře. Připomíná mi to trochu Labyrint: Útěk, která se mi líbil a ta obálka je teda nádherná. Uvidíme, třeba si její koupi ještě i rozmyslím.


Dračí posel (Serafína 1) - Rachel Hartman
Fragment - Již vyšlo

Pokračování mezinárodního bestselleru ověnčeného mnoha cenami! Rachel Hartman a její Serafína vzaly knižní svět útokem a se silou draka ovládly žebříčky prodejnosti v několika zemích. Netrpělivě očekávaný 2. díl je konečně tady! Království Gored: země, ve které po dlouhá desetiletí žili lidé a draci v křehkém míru. Rovnováha ale byla narušena, a hrozí válka. Draci po čtyřiceti letech vycházejí z ústraní a jsou připraveni převzít vládu nad světem. Serafína – napůl člověk, napůl drak– je jednou z mála, kdo rozumí uvažování draků i lidí a kdo by mohl pomoci válku zastavit. Vydává se proto na cestu do sousedních zemí, aby našla další polodraky. Věří, že jejich společné úsilí dokáže vyvolat mocnou magii, s jejíž pomocí bude možné nemilosrdné draky porazit. Dokáže ale Serafína vzdorovat všem nástrahám, které ji na cestě čekají? Ubrání se tajemnému polodrakovi, který dokáže vstupovat do lidských myslí a ovládat je? Vzdá se svých jedinečných schopností a zachrání si život, nebo přijme výzvu osudu a postaví se nebezpečné budoucnosti čelem?

Serafínu jsem sice ještě nečetl, ale už se na ni třesu (Česká pošta ji beztak zase někde ztratila :/). A jelikož nemám rád nedokončené série, i kdyby se mi první díl nelíbil, objednávám i Dračího posla. Za ty obálky mi to stojí.


Město schodů (Město Bulikov 1) - Robert Jackson Bennett
Host - Již vyšlo

Atmosférický fantasy román o živých špionech, mrtvých bozích, pohřbené historii a tajemném, stále se měnícím městě. 
Před mnoha lety mělo město Bulikov díky Božstvům moc dobýt svět. Ale poté, co byli jeho ochránci za podivných okolností zavražděni, se z dobyvatele stal dobývaný; pyšná historie Bulikova byla vymazána a zcenzurována, pokrok se zastavil a z Bulikova se stala jen další koloniální výspa nové světové geopolitické mocnosti. Do tohoto zatuchlého, zpátečnického města přichází Shara Thivaniová. Oficiálně je tato tichá nenápadná žena jen další obyčejnou diplomatkou vyslanou utlačovateli Bulikova. Neoficiálně je Shara jednou z nejlepších špionek ve své zemi, která má za úkol vyšetřit brutální vraždu zdánlivě neškodného historika. Jak se Shara ponořuje do tajemství neustále se fyzicky i politicky měnícího města, začíná tušit, že bytosti, které kdysi Bulikov ochraňovaly, nemusejí být tak mrtvé, jak se zdají být, a že její vlastní schopnosti možná také nesou dotek bohů.
Já ani nevím, co vám mám k této knize povědět. Námět skvělý, obálka pěkná, hodnocení dobré. A mám osvědčené, že Host špatné fantasy prostě nevydává (viz. série Kostičas).


Jackaby (Jackaby 1) - William Ritter
Host - 25.11.

Abigail Rooková právě přicestovala do Nového Fiddlehamu v Nové Anglii. Píše se rok 1892 a ona nutně potřebuje najít práci. Potkává R. F. Jackabyho, detektiva objasňujícího neobjasnitelné, jehož bystré oko si všímá všeho neobvyklého — což zahrnuje i pozorování nadpřirozených bytostí. Abigail má zase jiný dar, dokáže si všímat obyčejných, ale podstatných detailů, takže se na místo Jackabyho asistentky výborně hodí. Hned během svého prvního dne v novém zaměstnání se Abigail ocitne uprostřed napínavého případu: ve městě řádí sériový vrah. Policie je přesvědčená, že se jedná o běžného kriminálníka, ale Jackaby si je jistý, že je to nelidská stvůra, jejíž existenci policie — s výjimkou mladého pohledného detektiva Charlieho Canea — vytrvale popírá.

Na řadu přichází pro změnu fantasy detektivka od Hostu s touhle naprosto úžasnou obálkou. Podle anotace je to podobné Řekám Londýna, které se mi na rozdíl od ostatních čtenářů líbily. A neříkejte, že byste si Jackabyho jenom kvůli té modré obálce nechtěli koupit. Že?


Ostrov ztracených (Následníci 1) - Melissa de la Cruz
Egmont - 24.11.

Před dvaceti lety byli všichni lotři a padouši vyhnáni z království Auradonu na ostrov Ztracených – temné strašidelné místo chráněné magickou klenbou, ze kterého není úniku. Nejhorší zločinci teď žijí bok po boku v naprosté izolaci, zbaveni magických schopností a zapomenuti světem. Ale kdesi v útrobách Zakázané pevnosti je skryto Dračí oko – klíč k dokonalému zlu a jediná naděje všech lotrů na vysvobození z tohoto ukrutného zajetí. Kouzelnou hůlku dokáže najít jen ten nejchytřejší, nejpodlejší a nejzákeřnější padouch… kdo se jím stane? Na výpravě za Dračím okem se čtveřice neohrožených studentů stane důkazem, že i když pocházíte ze zlého rodu, udělat dobrý skutek není někdy úplně k zahození.
Následuje trochu jiný žánr v podobě Následníků (:D) Ostrova ztracených. Já mám strašně rád pohádky a takové "pokračování" těch nejznámějších může být fakt skvělé. Ale tentokrát na scénu přichází ti zlí, spíše jejich potomci. A obálka je taky zajímavá (mám rád jabka).

Takže tohle byly ty podle mě nejlepší listopadové kousky. Snad to moje peněženka přežije. A vlastně i ta rodinná, neboť přichází VÁNOCÉÉÉ!. 

Žádné komentáře:

Okomentovat