sobota 15. srpna 2015

Recenze - Šepotání (Anita Grace Howard)

Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět. Když se matčin stav zhorší, nemůže už Alyssa své dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fantastických pohádkách, které zná z dětství, je víc pravdy, než by se mohlo zdát. Vydává se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponurejší, než jak ji zná z knížek a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?

Příběh se ze začátku odehrává ve skutečném světě v přítomnosti. Dozvídáme se všechno o životě hlavní hrdinky. Na první pohled se zdá, že je Alyssa normální dospívající děvče, ale zdání klame. Slyší šepotání brouků a květin a myslí si, že celá její rodina je psychicky labilní a že také skončí v blázinci, jako její maminka Alison. Ale poté se ukáže, že za to šepotání může proroctví, které způsobila její prapraprababička Alenka Liddellová, žena, která inspirovala Lewise Carrolla. A tak se zdá, že kniha Alenka v Říši divů není jen obyčejný příběh, ale šokující skutečnost. Alyssa najde způsob, jak se dostat do Říše divů, a tak začíná velké dobrodružství.

Kolem této knihy se strhlo obrovské BUM. Každý ji četl, každý ji zrecenzoval. Téměř okamžitě se knihomolové rozdělili na dvě skupiny: ti, kteří Šepotání milují a ti, kterým kniha zas tolik nesedla. Já jsem se po přečtení zařadil do té první poloviny.

Šepotání jsem měl přelouskané během pár dní. Byla tak neskutečně čtivá a akční. Autorka docílila toho, že mě ihned vtáhla do příběhu a nechala plout po vlnách fantazie. Během čtení na mě dýchala taková chmurná atmosféra, jakou jsem ještě nezažil. Šílenost této knihy ještě podtrhoval zelený inkoust, kterým bylo Šepotání napsáno.

Skoro každá kniha obsahuje nějakou romantickou linku. Tahle kniha není výjimkou. Dokonce se A. G. Howard rozhodla jít do risku a vložila do této knížky všemi nenáviděný milostný trojúhelník. Já musím přiznat, že mi tam vůbec nevadil. Ba naopak. Myslím si, že do ní dokonale pasuje. Už ve světě lidí se objevuje neopětovaný cit k dlouholetému kamarádovi Zachovi, kterého nešťastnou náhodou (nebo šťastnou? :D) Alyssa vtáhne s sebou do Říše divů. Tam už na ni čeká tajemný Morfeus.
Knihu doporučuji hlavně lidem, kteří mají nekonečnou fantazii.