středa 19. srpna 2015

Recenze - Milion sluncí (Beth Revis)

Celé UNIVERSUM je jedna velká lež. Když se to jeho obyvatelé dozvěděli, rozpoutal se chaos.

Jsou to už tři měsíce, co Amy odpojila. Kam se podívá, všude stěny, už tři měsíce. Syn se ujal velení lodi a rozhodl se skoncovat s Phydusem a přestat svým lidem lhát. Jenže ani on nezná celou pravdu, a když spolu s Amy začínají zjišťovat, co všechno jim zatím zůstalo utajeno, je jasné, že mají před sebou dlouhou cestu, na níž si každý krok musí tvrdě vybojovat. Jak to bude dál s Lodí mezi hvězdami?




Už tři měsíce Amy žije mezi chladnými zdmi vesmírné lodi Universum. Už tři měsíce Syn vede pozici Otce. Už tři měsíce nejsou obyvatelé lodi na droze Phydus. Od té doby se poslušnost lidí značně snížila a podmínky na život také. Téměř všichni odmítají dělat svoji práci, a proto nemají co jíst. Hrozí, že se rozpoutá revoluce.

Amy a Syn stále nemají rozlousknuté všechny záhady a hodlají v tom pokračovat i nadále. Zdá se, že Orion by jim mohl zodpovědět nějaké otázky, ale Amy rozhodně nemá v plánu ho vzbudit. Chce, aby trpěl za všechno, co jí a ostatním udělal. Pak ale přijdou na to, že jim nechal na lodi různé indicie, které je vedou k cíli, ke kterému se chtějí dovtípit. Dokáží to? A co teda nakonec zjistí?

Pohledy vyprávění se v Milionu sluncí od prvního dílu nezměnili, jedna kapitola Syn, další Amy. Se čtivostí se samozřejmě u mě také nic nestalo, jak to bylo u spousty jiných knihomolů, kteří s ní měli celkem problém. Do knihy jsem se zažral a hltal stránky jednu za druhou. S vyvíjejícím se vztahem mezi Amy a Synem si tady autorka polepšila a mohli jsem přes věty zahlédnout i nějaký ten vášnivější polibek.

Amy a Syna jsem si po tomto díle úplně zamiloval a stali se jednimi z mých doposud nejoblíbenějších postav. Jenom mě strašně štvalo (slabý výraz), jak se Amy na konci knihy chovala. Měl jsem úplnou chuť vstoupit do děje a párkrát jí nafackovat.


Podle mě by každý, kdo přečetl první díl Loď mezi hvězdami, měl přelouskat i Milion sluncí, i když se mu třeba nelíbil. Záhady, na které Amy a Syn postupně přicházejí, rozhodně stojí za to.

Hodnocení: 93 %

Žádné komentáře:

Okomentovat