pátek 14. srpna 2015

Recenze - Fangirl (Rainbow Rowell)

Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji. Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.

Cath s její sestrou dvojčetem Wren jsou nerozlučná dvojka. Vše dělají spolu a jedna bez druhé neudělají ani ránu. Teda do té doby, když v osmnácti letech nastoupí na stejnou vysokou školu. Wren se chce najednou osamostatnit a žít svůj vlastní diskotékový a alkoholový život plný kluků. Cath se uzavře do sebe a celý den je ponořená do počítače a internetu. Cath totiž píše fanfiction na známou sérii Simon Snow a je více než úspěšná. Na pokoj dostane rebelskou, ale kamarádskou Reagan, kterou na každém kroku následuje okouzlující Levi. Na vejšce Cath zažívá strasti i radosti, nenávist a lásku.

Se stylem psaní jsem šel do téhle knihy tak trochu na jistotu. Od Rainbow Rowell jsem už četl všemi opěvovanou Eleanor a Park a s čtivostí jsem neměl vůbec žádný problém. A u Fangirl jakbysmet. Dokonce si myslím, že se v této knize americká spisovatelka ještě zlepšila. Autorčin smysl pro humor je naprosto bezkonkurenční. Často jsem se musel u knížky ze srdce zasmát.

Sice vůbec nevím, jak to dělá, ale Rowell prostě umí skvěle popsat takové ty ne úplně normální lidi, kteří nejdou tzv. s dobou, ale ne, že se vám nebudou zamlouvat i ti "normální". To rozhodně ne. Prostě nejde, abyste si postavy už od začátku nezamilovali. Cath jsem si oblíbil téměř okamžitě a ostatní postavy mi byly taky hodně sympatické. Samozřejmě se ale také vyskytly osoby. na které jsem nadával a které jsem hateoval.

Knihu Fangirl bych doporučil takovým bláznům a puberťákům, jako jsem já, které baví vtipné a romantické příběhy ze skutečnosti a knihy odehrávající se ve škole.

Hodnocení: 90 %