sobota 2. ledna 2016

Přečteno (prosinec 2015)


Proč ty Vánoce jsou vždycky hnedka fuč?! No, budu se snažit to nějak překousnout a pokusit se napsat, co jsem v prosinci a hlavně o Vánocích přečetl. Tento měsíc jsem se opět činil a přečetl jsem 8 knížek, i když za to zase může několik tenčích kousků.





Cinder - Marissa Meyer

Po pár měsících, co mi tady Cinder ležela, jsem se konečně odhodlal ji přečíst a bylo to celkem dobré. Sice to nebylo žádné BUM, které jsem skoro u všech knihomolů viděl, ale byla to pěkná oddychovka a myslím že i slibný začátek slibné série. Jenom asi nebudu v sérii hned pokračovat, jednak tady mám ještě celkem dost nepřečtených knih a nějaké se samozřejmě ještě nashromáždí a jednak jsem si ještě nekoupil pokračování.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček








Ten, kdo stojí v koutě - Stephen Chbosky

Musím přiznat, že kniha Ten, kdo stojí v koutě se mi moc dobře nečetla a asi bych našel hodně výtek na samotný příběh, ale i přes to všechno, co se mi v knize moc nezamlouvalo, u téhle knihy zas tak nezáleží o samotném napsání a obsahu, ale na pocitu a celkovém pohledu na ni. A po přečtení si uvědomíte, že je to vlastně hodně dobrá a pravdivá knížka.

Hodnocení: 4,5 z 5 hvězdiček








Harry Potter a Kámen mudrců - J. K. Rowling, Jim Kay

Když už budou ty Vánoce, proč si vlastně znovu nepřečíst Harry Pottera, když ho mám v tom nádherném ilustrovaném vydání? A byl to naprosto úžasný zážitek. Tento díl jsem četl asi přibližně před pěti lety a tohle byl teda můj jeho první re-reading. Ááááh, jak rád bych okamžitě skočil na druhý díl, ale teď je těch knih prostě moc. Ale hned jak bude sebemenší příležitost, začínám Tajemnou komnatu.

Hodnocení: 6 z 5 hvězdiček!!!








Nejtemnější část lesa - Holly Black


Po Harrym jsem se směle vrhl na můj historicky první recenzní výtisk, od Nakladatelství Omega. Tento fantasy příběh mě hodně překvapil. Nejvíc mě upoutal ten autorčin výborný um na popsání situace, i když by to mohlo být o trochu míň roztáhlé. Jinak velmi dobrý knižní počin. Moji recenzi si můžete přečíst TADY.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček









Petr a Lucie - Romain Rolland

Spolu s Nejtemnější části lesa mi přišel i Petr a Lucie. Tahle povinná četba se stala jednou z mých nejoblíbenějších. Je to nádherná tenoučká knížečka o nevinné lásce, které ale kvůli kruté 1. světové válce není přáno. Výborně napsaná knížka, která se mi prostě trefila do vkusu. Moje romantická duše zapleskala a nakonec i zaplakala. Recenze bude snad brzo.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček









Sněží, sněží... - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

Hned na Boží hod jsem se vrhl na můj první vánoční knižní dárek, na Sněží, sněží... od tří skvělých autorů. Všechny tři povídky se mi ohromně líbily, ale abych to měl dát od nejlepší po nejhorší, tak mi asi nejvíc sedla ta od Maureen Johnson, pak je teprve můj milovanej John, i když i to bylo skvělý, a až nakonec ta od Lauren Myracle, protože ta byla taková trochu nudší, ale konec to perfektně vynahradil.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček







Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru - Benjamin A. Sáenz

Když už jsem si přečetl něco, co se odehrává o Vánocích, tak si musím samozřejmě hnedka přečíst knihu v odehrávající se převážně v létě. Ale hlavně jsem se na tuhle knížku strašně moc těšil a rozhodně mě nezklamala. Skvěle napsaný, dojemný a velmi realistický příběh o problémech dospívajícího puberťáka. Možná to zní jako klišé, ale je to fakt nádherný a hodně ji (ten název už prostě přepisovat nebudu) doporučuji. 

Hodnocení: 5 z 5 hvezdiček








Všechno, úplně všechno - Nicola Yoon

Rok se už pomalu chýlil ke konci a já jsem si řekl, že se pustím do knížky, která mi zabere maximálně dva dny. A tak se i stalo. Všechno, úplně všechno je kratší, hodně čtivá knížka o nemoci a nalézání lásky a sebe sama (velmi originální, že?). Bylo to velmi dobře napsané a obohacené pěknými ilustracemi, ale něco mi v tom chybělo. Bylo to takové... nedomrlé. Fakt moc nevím, jak to mám víc pospat. Sice i ten konec, který měl asi být překvapivý, jsem očekával, ale zase kdyby to autorka zakončila nějakou ptákovinou, je už lepší ta předvídatelnost. Ale nebylo to vůbec špatné, jenom mě to úplně neochromilo.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček





Já jsem se sebou tento měsíc hodně spokojený. Četli jste nebo chystáte se číst nějakou z nich?

Žádné komentáře:

Okomentovat