sobota 1. října 2016

Přečteno (září 2016)


První měsíc letošního školního roku je za námi a já jsem se sebou v mnoha ohledech spokojený. Nástup na novou školu byl podle mě víc než úspěšný a i při tom se mi podařilo přečíst celkem 7 knih + 3 sbírky příběhů (za chvilku pochopíte). Jako se i divim, že jsem tohle všechno vůbec stihl přečíst, ale myslím, že v následujících měsících už to se čtením tak valné nebude. Doteď jsem se ještě moc učit nemusel, ale v říjnu to určitě bude jinak. Ale na knížky si určitě nějaký ten čas najdu, to se nebojím.





Obr Dobr - Roald Dahl

Hned 1. září přišla do kin adaptace knihy od Roalda Dahla Obr Dobr, kterou jsem prostě potřeboval vidět. Ale nejdřív jsem si chtěl přečíst samotnou knihu. V knihovně jsem zahlédl tohle vydání staré patnáct let s pěknými ilustracemi. Kniha Obr Dobr bylo úžasné vrácení se zpět do dětských let, plné nádherné dětské fantazie a důkazu, že čeština je nádherný jazyk, což je v téhle knížce krásně vidět. Film jsem zatím neviděl, ale plánuju se na něj podívat co nejdřív.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







Podivné město - Ransom Riggs

Pak jsem se vrhl na pokračování série Sirotčinec slečny Peregrinové od Ransoma Riggse Podivné město. Líbil se mi ještě víc než první díl. Riggs se od prvního dílu určitě zlepšil, jeho styl je už více vybroušený a celá kniha se mu velmi povedla. Už se strašně těším na zakončení série, jsem zvědavý, jak to autor dotáhl do konce. Mimochodem, byl jsem v kině na filmu Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti a bylo to prostě úžasný! Film si sice vzal z knihy jenom původní nápad a jména postav, ale mně se to strašně líbilo! Eva Green byla jednoduše famózní, i Barron byl super, a ty triky se Burtonovi jako vždy dost podařily. Ale ten konec byl jako co?! :DD Nebylo to už "malinko" přehnaný? Viděl jste už ten film? Co na něj říkáte? Fakt mě zajímají vaše názory, protože tohle... budu asi ještě dlouho rozdejchávat :D Recenze je ZDE.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček




Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies - J. K. Rowling

Před nedávnem vyšly tři takové sbírky krátkých příběhů ze světa Harryho Pottera s fakt dlouhými názvy, které už fakt přepisovat nebudu. Jsem strašně rád, že Olga z blogu Nofreeusernames spolu s Katkou Stupkovou je všechny přeložily do češtiny, jinak bych byl asi moc línej nějak je přelouskat v originále. Tato sbírka obsahuje příběhy o životě profesorky McGonagallové, Trelawneyové, profesora Lupina a Kettleburna, plus jsme se něco také mohli dozvědět o zvěromázích, vlkodlacích a jménověštcích. Tato sbírka byla podle mě nejlepší. Konečně jsem se dozvěděl víc o minulosti jedněch z mých nejoblíbenějších postav a hodně mě to bavilo.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček






Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists - J. K. Rowling

Zde se můžeme dočíst víc o Dolores Umbridgeové, Azkabanu, lektvarech, Horáciu Křiklanovi, profesoru Quirellovi a školním duchu Protivovi. Taky se zde nachází celý seznam ministrů kouzel. Tohle už bylo méně zajímavé, o Umbridgeové jsme věděli vždycky, že je to kráva, a těch ministrů bylo vážně hodně, ale pořád to bylo super.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







Bitva o labyrint - Rick Riordan

Po krátkém návratu do Bradavic jsem dostal chuť pokračovat v sérii Percy Jackson a to konkrétně ve čtvrtém dílu Bitva o labyrint. Tohle už bylo úplně jiný kafe. Po předchozích dílech mě tenhle bavil asi nejvíc, i když se zde Annabeth chovala, jako by jí něco přelítlo přes nos. Tahle série je prostě úžasná, hlavní hrdina má super smysl pro humor a čte se to skvěle.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček










A proto skáču - Naoki Higašida

Kniha A proto skáču je od jejího vydání v Česku celkem čtená kvůli jejímu velmi zajímavému námětu a zpracování. Napsal ji třináctiletý, dnes již dospělý, japonský spisovatel, bloger a autista a zasvěcuje nás do tajů autistovy mysli. Knížka je napsaná v podobě odpovědí na otázky, které jsou pro nás lidi bez autismu nepochopitelné. Bylo velmi zajímavé dozvědět se víc o tomto tématu a myslím, že se tyhle vědomosti nikdy neztratí a každý by si měl A proto skáču přečíst.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček








Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide - J. K. Rowling

Z bradavických příběhů mi zbývaly už jenom tyto s touhle pěknou červenou obálkou. Řekly nám o víc Bradavickém expresu, Moudrém klobouku, hradu a jeho pozemcích, výuce ve škole či o obyvatelích a tajemstvích Bradavic. Musím říct, že žádný z příběhů z těchto tří sbírek rozhodně nebyl zbytečný, všechny mě moc bavily a jsem rád, že nám J. K. Rowling prozradila ještě nějaké detaily z jejího kouzelného světa.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







Poslední z bohů - Rick Riordan

Závěrečný pátý díl série Percy Jackson Poslední z bohů je zakončením, jak se patří. Závěrečná bitva, která se táhla téměř přes celou knihu, byla famózní a já si ji do posledního písmenka užil. Na konci jsem až žasl, jak to měl celé Rick Riordan výborně promyšlené a už se opravdu moc těším, až se vrhnu na jeho další série ze světa bohů a polobohů.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček








Mistr papírových kouzel - Charlie N. Holmberg

Mistr papírových kouzel je jednoduše okouzlující příběh s okouzlujícím prostředím. Budete sice muset přimhouřit očko či dvě nad malými nedokonalostmi, delším úvodem a jednotvárnějším dějem, prvotina Charlie N. Holmberg je přece jenom směrovaná spíš pro mládež, ale ručím vám, že litovat toho, že jste ji vzali do ruky, nebudete. Já jsem teda rozhodně nelitoval a doufám, že Fragment u nás co nejdřív vydá její pokračovaní. Více o této knize ZDE v mé recenzi.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček






Společenství růže - Marie Lu

Jestli se něčím nakladatelství Talpress opravdu umí zavděčit, tak určitě tím, že dokáže vydávat díly svých sérií v krátkých časových intervalech. Kniha od Marie Lu Mladí vyvolení, která mě moc bavila, u tohoto nakladatelství vyšla na začátku letošního roku a už teď v srpnu vyšlo její pokračování Společenství růže. Kniha jako taková byla lepší než předchozí díl, postavy už byly lépe napsané a byla vážně čtivá, ale tak trochu jsem měl problém ji vůbec dočíst. Konec se teda moc nepovedl, připadal mi dost uměle natahovaný. Ale jsem zvědavý, jak tahle trilogie s pro mě velmi zajímavým námětem dopadne. A i obálka Společenství růže už není zas tak špatná, aspoň trochu se hodí k ději a Adelina na ní konečně vypadá jako holka.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček





Objevila se ve vašem zářijovém čtení i nějaká kniha z toho mého? Viděli jste už film Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nebo se na něj ještě teprve chystáte?

1 komentář:

  1. Ted jdu z kina a mne se to tedy moc nelibilo. Nektere efekty parada, i hororove sceny, ale konec uz od toho boje byl spis k smichu. Celkem zklamani. Ovsem ma segra byla nadsena. A to jsem myslela, ze to bude naopak.

    OdpovědětVymazat