neděle 4. září 2016

Prečteno (srpen 2016)

.
Prázdniny a léto jsou natotata fuč, nám středoškolákům zase začíná škola (vejškaři, udavte se :D) a já jsem za tyto dva měsíce stihl přečíst celkem 16 knih, a to znamená, že v srpnu moje knižní výzva vzrostla o stejný počet přečtených knih jako v červenci, tedy o 8. Sice bych toho určitě zvládl i víc, ale toho pěkného počasí se přece musí využít i jinak než pouze čtením venku a i tak je to na mě celkem dost.




Zahrada spáčů - Lisa Heathfield


Zahrada spáčů je spíš lehký, svěží příběh, i když o krutost zde rozhodně není nouze, s neokoukaným námětem a pěknými postavami. Neočekával bych ale od něj nic příliš extra. Lisa Heathfield se přece jenom zvláště věnuje popisu života v komunitě a to, co každý čeká už od úplného začátku, přijde až v posledních kapitolách. Ale i tak mě kniha velmi bavila, takhle v létě mi přišla skvěle k chuti a tu první trochu nudnější půlku autorce s klidným srdcem odpouštím, protože mě nakonec její kniha uspokojila. Podle mě knížka skončila velmi otevřeně a zanechala ve mně velké množství nezodpovězených a celkem i důležitých otázek, a tak bych se naprosto nezlobil, kdyby vyšlo ještě nějaké další, alespoň kraťoučké, pokračování. Moje recenze se nachází ZDE.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček









Dvůr trnů a růží - Sarah J. Maas

Na titul Dvůr trnů a růží jsem se těšil jako malej Jarda už od českého vydání autorčiny první knížky. A moje očekávání se do slova a do písmene splnila. Toto podání vílího světa a celkově víl se autorce jednoduše povedlo, spolu s výbornými postavami, pěknou a líbivou romantickou linkou a mrazivým temnem visícím nad celým příběhem tak vytváří ve svém žánru velice jedinečnou knihu. Vzhledem k tomu, že se jedná o první díl z chystané kdo-ví-kolika-dílné série, máme se opravdu na co těšit, a jestli bude kvalita s každým dalším dílem stoupat, jak už je u Sarah J. Maas zvykem, nevím, až u jakého bodu se tento vzestup zastaví. A ještě o něco víc o ní si můžete přečíst ZDE.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček











Uvnitř mé hlavy - Francesca Zappia

Knížka Uvnitř mé hlavy se hlavně hodí pro milovníky neobyčejných příběhů z žánru YA contemporary. I když by vůbec neuškodilo, kdyby se autorka trochu více zabývala tou schizofrenií, kniha je velmi emotivní a přes to ve mně zanechala nějaký dojem. Tahle kniha je spíš o tom zanechat stopu ve vaší duší, což u mnoha lidí určitě dokáže. Já ji beru jako příjemně a svižně napsanou, lehce nadprůměrnou oddychovku, se skvělými hlavními hrdiny a námětem, avšak s ne dokonale využitým potenciálem. Víc v recenzi ZDE.

Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček










Bajky barda Beedleho - J. K. Rowling

Určitě jste už aspoň zaslechli o takové dodatkové trilogii k sérii Harry Potter, kterou J. K. Rowling napsala za účelem pomoct různým nadacím a jejichž veškerý výdělek putuje právě k těmto neziskovkám starající se o bezmocné děti. Dokonce se podle nich plánují i filmy. Jedná se o učebnice a knížky z kouzelnického světa a z bradavické knihovny. Fantastická zvířata a kde je najít i Famfrpál v průběhu věků mám už za sebou, teď už jenom zbývá poslední z této trojice Bajky barda Beedleho. A jako vždycky, naprosto úžasné. Tolikrát jsem o těchto pohádkách v původní sérii čítaval a konečně jsem si je mohl přečíst celé. Kdo říká, že Příběh tří bratří není z tohoto výběru nejlepší, jistojistě lže, ale třeba taková Králice Alice a chechtavý pařez je taky naprosto skvělá. Prostě všechno, co se týká Harryho Pottera, je absolutně pětihvězdičkové, a to možná i víc.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček








Nedej se - Rainbow Rowell

Na knížku Nedej se jsem se také strašně dlouho těšil. Příběh Simona a Baze mě bavil už i ve Fangirl a teď nám autorka předložila knihu jenom a pouze o této super dvojici. Ale asi mě malinko zklamalo počáteční uvedení do děje, kdy se všechno až nápadně podobalo Harrymu. Pak se Rainbow Rowell naštěstí vydala tak trochu jiným směrem a mě to začalo opravdu bavit. Vztah Simona a Baze byl prostě dokonalej. Tak úžasný pár se jenom tak v knížkách nevidí. I když má Nedej se bezmála 500 stran, já bych klidně uvítal, kdyby byla ještě i o pár stovek stránek delší, jak byla strašně čtivá. A PROTOŽE TAKY CHCEME VÍC SIMONA A BAZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček









Vězeň noci a mlhy - Anne Blankman

Kniha Vězeň noci a mlhy mě ze začátku, i když mě téma 2. světové války velmi zajímá, příliš nelákala. Stále mě to ale k ní táhlo, všude jsem na ni viděl jen samé pochvalné ohlasy. Až jsem prostě neodolal a přelouskal ji taky. Období ještě před druhou velkou válkou je prostě příliš přitažlivé a poutavé. A po přečtení knihy jsem si toto tvrzení jenom potvrdil. Je napsána velmi čtivě a propojení vymyšlených a skutečných postav je do knížky skvěle zasazené. Sice se zde najde dost hluchých míst, ale i tak mě kniha Vězeň noci a mlhy bavila, dozvěděl jsem se něco nového a zajímavého a doufám, že u nás vyjde i další díl. Recenze je ZDE.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček








Pod vlivem Jupiteru - Gary D. Schmidt

Pod vlivem Jupiteru se mi zalíbila hned, sotva jsem se koukl na její pěknou obálku a přečetl anotaci, která nám přibližuje příběh čtrnáctiletého chlapce, jenž se snaží najít svoji malou ztracenou dcerku Jupiter. Dostal jsem se k ní ale až teď a měl ji přelouskanou za velmi krátkou dobu, vzhledem k tomu, že titul má sotva 150 stránek. I přes to knížka nemá o emoce nouze. Nejedná se o žádný přeslazený a zaláskovaný románek pro malé holky, ale o silný a uvěřitelný příběh, který se sice může jevit jako nereálný, ale rozhodně tomu tak není. I tak by jí ale vůbec neuškodilo, kdyby byla alespoň o něco málo rozsáhlejší.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček









Co mě naučil tučňák - Tom Michell

Mojí poslední knížkou za letošní prázdniny se stala autobiografie vypravějící příběh neobyčejného přátelství, přátelství člověka a tučňáka. Kniha Co mě naučil tučňák od Toma Michella se odehrává v 70. letech minulého století v jedné vyhlášené škole v jihoamerické Argentině. Mladý anglický učitel, který přijel do Latinské Ameriky učit mladé kluky a zažít nějaká ta dobrodružství, najde na uruguayské pláži tučňáka, jehož hejno zasáhla ropná katastrofa a který jako jediný z nich přežil, a zachrání ho. Postupem času se mezi nimi vytvoří silné pouto, tučňák žije na školské terase a pomáhá svou roztomilostí spoustě smutným lidem od svých každodenních problémů. A i já jsem si tučňáka Juana Salvadora postupem času zamiloval.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček




Kolik jste toho o prázdninách přečetli vy? Bylo ve vaší letní četbě i něco z mého výběru?

1 komentář:

  1. Super počet, já během dvou měsíců přečetla pouze osm knih. Já vím, je to bída, ale měla jsem spoustu volna a to nečtu. Teď už ale poctivě do úpráce, takže se snad zase rozečtu :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat