sobota 11. února 2017

RC Recenze - Otolína ve škole (Chris Riddell)

Otolína vášnivě sbírá nejrůznější věci a miluje všechny druhy počasí, zejména však déšť, neboť se ráda čvachtá v kalužích. Obývá apartmá číslo 243 ve dvacátém čtvrtém patře mrakodrapu, který vypadá docela jako pepřenka, takže není divu, že mu také Pepřenka všichni říkají… Otolínini rodiče jsou sběrateli a neustále cestují po celém světě. O Otolínu je v jejich nepřítomnosti ovšem skvěle postaráno, nikdy se necítí osamělá. Společnost jí přece dělá pan Moura a kromě něj holčičce se vším, co je potřeba, pomáhá celá řada dalších neobyčejných společníků. Díky nim se nikdy nenudí! Otolína navíc miluje záhady, stejně jako pan Moura. Oči má pořád otevřené a uši nastražené pro případ, že by se setkala s něčím neobvyklým nebo zajímavým. Její zápisník by mohl vyprávět! Ráda řeší zapeklité případy, vymýšlí chytré plány a přichází věcem na kloub – ostatně, má pro to speciální nadání… A pokud by vás snad zajímalo, jak v sobě tahle zvláštní dívenka objevila své neobvyklé schopnosti, navštivte s ní nevšední školu plnou velmi nevšedních žáků v příběhu Otolína ve škole – bude to určitě nezapomenutelný zážitek!

Malá vyšetřovatelka Otolína a její kamarád pan Moura se nám představili už v první knize pojednávající o zapeklitém případu zlodějské žluté kočky. Teď se Otolína rozhodla nastoupit do školy. Avšak nebyla by to ona, kdyby se na místě, kam zrovna vkročila, nezačalo dít něco velice zvláštního a nebylo zde potřeba jejích mistrovských pátracích schopností. Ve škole pro děti s neobvyklým darem totiž straší. Jsou to ale opravdu strašidla, kdo ohrožuje chod školy? Tato záhada není to jediné, co se musí prozkoumat. Otolína navíc ze srdce touží odkrýt a nalézt to, v čem spočívá její neobvyklost.

Kniha Otolína a žlutá kočka doporučována dětem od osmi let mě i přes svou značnou jednoduchost velmi bavila. Oceňovaný britský spisovatel a kreslíř Chris Riddell dokázal do jeho příběhu vznést tu správnou jiskru a zvládnul i jeho dospělé obecenstvo bravurně přesvědčit o tom, že jeho knihy a nádherné ilustrace nemusí posloužit pouze jako zábava a zabití času pro ty nejmenší čtenáře, ale že se nad jeho dílem může zasmát a kochat se tou roztomilostí i jejich rodiče. To dokazuje i v druhém díle, jenž nám vypráví o událostech, když byla Otolína ve škole.

Přesně takové knihy mám velmi rád. Ty, které vás donutí zapomenout na támhletu povinnost a tenhleten úkol a vtáhnou vás do sebe. Otolína vás svou roztomilostí prostě nepustí, dokud nemáte těch sto sedmdesát stránek zaplněných velkými písmenky a perfektními černobílými obrázky, tentokrát s prvky modré barvy, za sebou a zbytek dne s nově nabuzenou dobrou náladou a mírným úsměvem, který dlouhou dobu nebude sto povadnout,  před sebou. Ale odpočinek není to jediné, co knížečka nabízí. Chris Riddell také do příběhu zakomponoval malé poselství. V podstatě říká, že každé dítě je nějakým způsobem neobvyklé a umí to, co jiné ne. Což skutečně oceňuji.

Otolínu ve škole po prvním díle opět každému doporučuji. Chcete-li se prostřednictvím nějaké povedené knížky pro ty nejmenší vrátit do vašich dětských let a zapomenout na všechny rušivé elementy, je tohle výběr přesně pro vás. Je to zkrátka nádherně dětsky cáklá, naivňoučká knížečka, jež dokáže po pár stránkách vykouzlit neutuchající úsměv na tváři. Po celou četbu vám budou nad textem cukat koutky nad tou roztomilostí jak samotného příběhu, tak i skvostných obrázků od velice talentovaného Chrise Riddella. Rozhodně se v nejbližší době porozhlédnu po jeho ostatních titulech.

Hodnocení: 80 %

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji společnosti Presco Group
Knihu Otolína ve škole si můžete zakoupit ZDE