úterý 31. ledna 2017

Přečteno (leden 2017)


Přišel konec pololetí, mnohým z vás také zkoušky a zápočty na vejšce, a nastal čas konečně začít něco dělat a učit se. Ale zároveň je v tomto období největší míra prokrastinace, takže všichni od učebnic utíkáme k našim milovaným knížkám, že? Já jsem v lednu zvládl přelouskat takový můj průměrný a častý počet knih, a to opět 7. A už teď na začátku roku jsem natrefil na několik úchvatných kousků, u kterých jsem si jistý, že se zařadí do žebříčků těch nejlepších děl roku 2017. Tyhle to jsou :)




Cech objevitelů - Jon Baird a Kevin Costner

Kniha Cech objevitelů je něco naprosto jiného, než co se mi kdy mohlo dostat do ruky, nikdy jsem nic podobného nečetl, a právě to mě na ní tak bavilo. Vévodí jí úžasné grafické zpracování a velice zajímavý dobrodružný děj. Přestože se styl, jakým byla napsána, rozhodně nedá označit za jednoduchý, nečetla se mi vůbec špatně a, i když by knize neuškodilo nějaké to proškrtání, téměř vždy, kdy jsem zrovna nebyl do jejích stránek ponořený, jsem byl zvědavý, jak to bude pokračovat dál. Kvůli tloušťce díla se nejedná o žádnou knížečku do kabelky, takže se spíš hodí na studené zimní večery strávené v pelechu.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







V šedých tónech - Ruta Sepetys

Na knihy Ruty Sepetys jsem se chystal dost dlouho. Všichni na ni pěli jenom chválu a já jsem byl na její tvorbu vážně zvědavý. A teď chápu, proč ji všichni tak milují. Její prvotina V šedých tónech je opravdu úžasným a silným zážitkem. Ukazuje nám zvěrstva, která se v době 2. světové války děla v pobaltských státech, Litvě, Estonsku a Lotyšsku, velmi čtivým poutavým stylem. I kámen by se pod touhle knížkou ustrnul. Těším se na další počiny od Ruty, věřím, že se mi budou líbit minimálně stejně, jako V šedých tónech.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček






My ostatní tu prostě žijem - Patrick Ness

Obrovským a tím nejmilejším překvapením pro mě byla kniha od Patricka Nesse My ostatní tu prostě žijem, která u nás vyšla celkem před nedávnem. Protože se skoro nikomu nelíbila a každý v knize viděl jen samé zápory, neměl jsem od ní vlastně žádná očekávání, prostě jsem ji jenom chtěl zkusit a utvořit si na ni vlastní názor, jelikož autorovo Volání netvora se před dvěma roky zařadilo mezi moje nejmilejší knihy ever. A bylo to prostě žůžo!!! Všechno mě zde bavilo. VŠECHNO! Ty tolik opravdové a nepřikrášlené postavy a jejich problémy, ta parodie na současnou paranormální romanci, i ten téměř holý děj! Prostě každičká blbá věcička je podle mě perfektní a nechápu, proč se to nikomu nelíbí.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček







Illuminae - Amie Kaufman a Jay Kristoff

Naopak se úplně zas tak nazařadim do toho hypu kolem knížky Illuminae. Jako asi chápu, co na tom všichni tak mají, ale mně to zas jako taková bomba nepřijde. Grafické zpracování je sice dost netypické a úžasné a i postavy nebyly vůbec zvládnuty nijak marně, ale mezi mé nejoblíbenější knížky se to nezařadilo. Avšak musím vyzdvihnout poslední třetinu, protože ta mě strašně bavila, bylo to opravdu jako vystřihnuté z nějakého dobrého vesmírného filmu či seriálu. Zvraty na váš číhaly na každém rohu a o překvapení zde rozhodně není nouze. Ale jinak Illuminae vážně doporučuji, minimálně tím zpracováním vás určitě ohromí.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček





Otolína ve škole - Chris Riddell

Otolínu ve škole po prvním díle opět každému doporučuji. Chcete-li se prostřednictvím nějaké povedené knížky pro ty nejmenší vrátit do vašich dětských let a zapomenout na všechny rušivé elementy, je tohle výběr přesně pro vás. Je to zkrátka nádherně dětsky cáklá, naivňoučká knížečka, jež dokáže po pár stránkách vykouzlit neutuchající úsměv na tváři. Po celou četbu vám budou nad textem cukat koutky nad tou roztomilostí jak samotného příběhu, tak i skvostných obrázků, které má oboje na svědomí Chris Riddell. Rozhodně se v nejbližší době porozhlédnu po jeho jiných dalších titulech.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







Pomsta & Rozbřesk - Renée Ahdieh

Do knihy Pomsta & Rozbřesk jsem se nejdřív pouštět nechtěl, pohádky Tisíce a jedné noci mě nikdy přilíš nebraly a ani jsem se nebyl jistý, jestli by se mi vůbec líbila. Ale ta luxus obálka a častá doporučení mně donutila ji alespoň zkusit. A zas tak špatné to nebylo, teda, nebýt té do nebe volající namyšlenosti a zvýšeného ega hlavní hrdinky. No, vlastně jediná zajímavá postava zde byl Chálid. Ale jinak to byl velice příjemný, krásně napsaný příběh s dobrým světem. Jenom těch fantasy prvků tam mohlo ještě o dost víc.

Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček







Mluv - Laurie Halse Anderson

Poslední víkend v měsíci mě skvěle zabavila dvou set stránková knížečka Mluv vyprávějící silný příběh mladičké Melindy, která byla na jednom večírku znásilněna. A říkám vám, tohle bylo něco. Začátek byl možná trochu těžší na začtení, ale pak jsem knížku skoro nemohl pustit z ruky. Melinda je mistrně popsaná postava, není možná, aby vás její příběh nedojmul a podvědomě jste jí nechtěli utěšit či nějak jinak pomoci. Tohle jeden z těch titulů, které by si měl přečíst naprosto každý bez rozdílu věku. Buď člověku pomůže s krokem vpřed, nebo mu ukáže, že se tohle opravdu děje, po celém světě.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček






Četli jste nebo se chystáte číst některou z těchto knížek?

4 komentáře:

  1. Super shrnutí! :)
    Stihl jsi toho vážně dost :)
    Od Ruty jsem ZATÍM četla jen Sůl moře a... myslím, že každá její kniha bude prostě neuvěřitelná. Rutu jsem si zamilovala nejen jako autora, ale i jako člověka, který je pro mě neskonalou inspirací <3
    My ostatní tu prostě žijem, Illuminae, Pomsta a Rozbřesk a Mluv jsou na mém wishlistu, tak snad se ke mně brzy dostanou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) I na mě Ruta působí strašně sympatickým dojmem, její rozhovory jsou skvělé :) Doufám, že se k tobě dostanou co nejdřív ;)

      Vymazat
  2. Samé super kousky, stihl jsi toho dost. Z tvého výběru jsem četla Illuminae, ze kterých jsem tedy nekriticky nadšená, ale naopak V šedých tónech si mi sice hodně líbilo, ale našla jsem i nějaké mouchy (zejména otevřený konec).
    Do My ostatní tu prostě žijem bych se ráda pustila, protože se mi, stejně jako tobě, moc líbilo Volání netvora.
    No a přestože nečtu YA, zrovna do Pomsty a rozbřesku i Mluv bych klidně šla taky.
    Naprostým must read je pak pro mě Cech objevitelů, takže mě vlastně nějakým způsobem zaujalo všecko, co tebe :)
    Měj se krásně a ať se daří i v únoru :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :) Mně ten otevřený konec právě vůbec nevadil, i když jsem samozřejmě nechtěl, aby neskončila vůbec, jak moc se mi líbila :) Všechno tyto knížky si rozhodně přečti, stojí za to ;) To stejné přeji i tobě :)

      Vymazat