čtvrtek 5. ledna 2017

Přečteno (prosinec 2016)


Abych se zbavil nějakých mých malých restíků, zbývá ještě zveřejnit moje Přečteno za loňský měsíc prosinec. Asi jsem čekal, že toho přečtu vzhledem k svátkům o trochu víc, ale vlastně mi to úplně stačí, aspoň se moje číslo přečtených knížek na minulý rok zastavilo na nádherných kulatých 80 knihách. A i těch 7 knih je vzhledem ke všem těm návštěvám, které jsem musel o Vánocích podstoupit, celkem slušné číslo. Určitě se v komentářích nezapomeňte pochlubit, co jste přečetli v prosinci vy, rád si počtu.





Mladík v exilu - C. D. Payne

Tenhle díl z prvních tří částí série Mládí v hajzlu je beze sporu ten nejlepší. Jak jsem si ze začátku myslel, že tento autor rozhodně nebude nic pro mě, tak jeho pokračování mě naopak přesvědčila o tom, že i humor C. D. Payna se mi celkem líbí. Mladík v exilu je o dost vtipnější a bláznivější než jeho předchůdci a i hlavní hrdina je zápis od zápisu nám k srdci blíž a blíž. Je super, že se C. D. Payne každým dílem jen zlepšuje, těším se i další příběhy Nicka Twispa. Snad se k těm ostatním knihám brzy dostanu. Recenzi na všechny tři úvodní díly můžete najít ZDE.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







Lovci duchů - Neil Spring

Pokud máte rádi duchařské příběhy, které jsou inspirovány skutečnými událostmi, kniha Lovci duchů by se vám mohla velmi líbit. Doporučuji si ale více podrobností o faře Borley zjistit až po dočtení knihy, neboť je na pravdivých údajích značně vystavená a závislá. Mohli byste se ochudit o to překvapení na konci. Styl psaní Neila Springa je velmi čtivý a na to, že je tato knížka jeho debutem, se mu velmi povedla. Přesto mi kniha přišla místy uměle natahovaná a někdy mě určité pasáže začaly trochu nudit. Více si můžete přečíst přečíst v mé recenzi ZDE.

Hodnocení: 3,5 z 5 hvězdiček






Běsnění - A. G. Howard

K téhle knize jde říct jenom jedno slovo: roztomilost. Běsnění je sbírka tří povídek ze světa Říše divů z pera A. G. Howard. Autorka se na popud nadšení, které kolem její trilogie vypuklo, rozhodla napsat víc o životě ústředních postav. Dozvídáme se víc o dětství Alyssininých rodičů Alison a Thomase a také se více podíváme do hlavy toho hnusného můráka Morfea. Ovšem podle mě je nejlepší ta poslední, nejdelší, která popisuje Alyssinin pozemský život i nástup na trůn v zemi podzemníků. Ta část odehrávající se v lidské říši je naprosto dokonalá, dojemná a jednoduše úžasná! Už jen kvůli tomu si musíte tuto doplňující knihu do trilogie Šepotání přečíst.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček






Temnější tvář magie - V. E. Schwab

Temnější tvář magie nebyla špatná kniha, ale ani mi zase tak výrazně neučarovala. Fantasy svět a jeho magii měla V. E. Schwab vymyšlené skvěle, i postavy hodně dobře vykreslila, ale zřejmě mi úplně nesedne její styl psaní. Dlouhou dobu jsem se do knihy nedokázal pořádně začíst a tak trochu mi přijde, že jí chybí gradace, aby pak mohl děj na konci pěkně vystupňovat. To mi zde chybělo a zároveň mi přišlo, že si Schwab nechala až příliš otevřená vrátka do dalších dílů. O minulosti postav nevíme vlastně zhola nic, pouze bylo jenom něco málo neťuknuto. Na druhou stranu je opravdu znát, že to celé nemá autorka vůbec špatně promyšlené, kniha Temnější tvář magie mě i tak bavila a hrozně se těším, co bude s těmi úžasnými hrdiny v dalších knihách a jak to bude vlastně dál pokračovat, jelikož, a to je ode mě další plus, konec neobsahuje žádný otravný cliffhanger, ale i přesto na pokračování rozhodně naláká.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček




Sněží, sněží... - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

Blížila se doba vánoční a to jsem tak jednou dostal příšernou chuť přečíst si něco s vánoční tématikou nebo aspoň nějakou knížku odehrávající se v zimě, abych si vynahradil ty svátky na blátě (ale po pár stránkách normálně, věřte, nebo nevěřte, začalo sněžit!!!😃) a jelikož byla kniha Sněží, sněží... od tří známých autorů jako jediná s tímto tématem po ruce a pamutuji si, že se mi před rokem líbila, čapnul jsem i podruhé právě po ní. A bylo to snad ještě lepší než napoprvé! Stránky mi pod rukama stále více mizely a já se při tom furt jenom přiblbě usmíval. To myslím mluví za vše, ne? Jediná moje výtka je, že ta holka z povídky od Lauren Myracle je fakt koza pitomá, ale jinak k tomu nemám vůbec nic negativního, prostě úžasná romanťárna na klidné vánoční časy.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček







Vánoční koleda - Charles Dickens

Pod stromečkem jsem našel klasiku vánočních svátků, knihu od Charlese Dickense Vánoční koleda, protože animovaný film podle ní mám strašně rád, a tak, dokud mi ještě zbývala aspoň troška té vánoční atmosféry, jsem se do ní rychle pustil. Celkem jsem se při čtení divil, že se Disney dost držel knihy, a velmi se mi to líbilo. Je to opravdu nádherná knížka o ctnostech, které by měly o Vánocích převládat, a o tom, co je v těchto chvílích nejvíce důležité. Vážně se moc těším, až si ji o příštích svátcích opět připomenu.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček







Temná tání - Kate A. Boorman

Mozek ví o tolika nedostatcích, ale srdce prostě nemůže poslechnout. I přes takovou spoustu much mám sérii Smrtná zima strašně rád a i její druhý díl Temná tání za to bez pochyby stál. To, co mám tak rád na knihách Kate A. Boorman, je, vcelku paradoxně, ta nedokonalost. Její postavy nejsou žádní superhrdinové bez chyb, i když z Kanea už jednoho takového malinko začíná dělat, a i samotná zápletka není nic úplně perfektního, ale mě to zkrátka baví. První půlka byla sice trochu slabší, ale ta druhá to plně vykompenzovala a potřebuji vědět, kdy vyjde závěrečný díl!

Hodnocení: 4,5 z 5 hvězdiček





Taky jste v roce 2016 přečetli něco z těchto knih?

2 komentáře:

  1. Četla jsem jen Běsnění a naprostou souhlasím. Mně se líbila celá trilogie, ale i kdyby někoho nebavila, už jen kvůli Běsnění by se do ní měl stejně pustit, protože tento povídkový soubor byl zkrátka dokonalý! Rozhodně nejlepší z celé série. :)

    OdpovědětVymazat