neděle 5. června 2016

Přečteno (květen 2016)

Květen byl v rámci čtení už lepší než duben, zvládl jsem přečíst 6 knížek a takové byly mé dojmy z nich.





Ódinovo dítě - Siri Pettersen

Ještě na konci dubna jsem stačil načnout knížku Ódinovo dítě, kterou jsem měl jako recenzní e-knihu od eReding.cz. Příběh to byl dobře napsaný, skvěle vymyšlený a s dobrými postavami, ale na můj vkus to autorka až příliš táhla a prostě si ještě dávám malinkou rezervu do dalších dílů, které by měly být bombastické. Jinak námět je bezvadný a neotřelý a já jsem hodně zvědavý, co se z této série lehce inspirované severskou nebo také rumunskou mytologií vyvrbí. Recenze ZDE.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček









Zátopek ...když nemůžeš, tak přidej! - Jan Novák, Jaromír 99

Žádný komiks jsem snad už sto let nečetl, ale když se tak koukám po té knižní sféře, grafické romány se dneska nějak dostávají do popředí, a tak jsem si řekl, že zkusím nějaký ten úspěšný komiks z blízké doby. Komiks Zátopek je hrozně pěkně zpracovaný a pro mě jako absolutního neznalce sportu i celkem poučný. Do příběhu jsou zakomponované i problémy doby Zátopkových největších úspěchů a to se mi taky dost líbilo. Rozhodně bych si chtěl přečíst ještě nějakej ten komiks, Zátopek mě utvrdil v tom, že by mě to mohlo bavit.

Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček








Dědička ohně - Sarah J. Maas

Konečně! Třetí pokračování Skleněného trůnu Dědička ohně je tady a já se na něj mohl směle vrhnout. A po přečtení... PÁNI... Jestli okamžitě nedostanu čtvrt díl, tak to asi nepřežiju. Tenhle díl je o několik tříd lepší než předchozí dva. Konečně se to neodehrávalo jenom na jednom místě, ale dokonce se kniha odehrávala ve třech různých prostředích a všechny pohledy mě bavily. Na stylu autorky je dost znát, že se její um vyvíjí a taky děj je čím dál tím lepší. Jednoduše... tuhle sérii si musíte přečíst.

Hodnocení: 5 z 5 hvězdiček










Roky pod psa - Markus Zusak

Posla a Zlodějku knih od Markuse Zusaka miluju, ale dlouho jsem se nějak neměl přečíst si i jeho další knížky, které u nás vyšly, a to sérii Wolfe Brothers, kterou napsal ještě před těmito dvěma skvosty.  A je to opravdu hodně znát. Markus, když psal první díl téhle trilogie Roky pod psa, teprve začínal a kvalitou není teda moc dobrý. Ale jinak to bylo fajn, velmi odpočinková a rychle zfouknutá knížka.

Hodnocení: 3 z 5 hvězdiček








Serafina a černý plášť - Robert Beatty

Pak jsem se vrhl na recenzní výtisk od Knih Dobrovský, knihu Serafina a černý plášť. Já osobně s Middle Grade literaturou nemám moc zkušeností, a když jsem přece nějakou knížku pro děti na rozhraní puberty přečetl, příliš mě neohromila. Ale tohle byla paráda. I když je tahle knížka prvotinou amerického spisovatele Roberta Beattyho, napsána je úžasně a styl psaní mi sedl hladce. Četlo se mi to skvěle, knížka mi doslova mizela pod rukama. Autor měl příběh výborně vymyšlený, akorát se mi zdálo, že všechny ty informace na čtenáře až moc rychle vybafuje. Jinak můžu Serafinu s čistou duší doporučit, líbit se bude jak dětem, tak jistě i ostatním čtenářům vyššího věku.

Hodnocení: 4,5 z 5 hvězdiček









Smečka rváčů - Markus Zusak

Když už do konce měsíce zbývalo jen pár dní, sáhl jsem po pokračování Roků pod psa Smečce rváčů. Asi to bylo o špetku lepší než první díl, ale pořád je to fakt průměr. Poslední část série, kniha Když psi pláčou, by u nás měla vyjít někdy v červenci a taky si ji určitě přečtu, abych měl tuhle trilogii úplně za sebou.

Hodnocení: 3 z 5 hvězdiček








Četli jste či chtěli byste číst něco z mých květnových kousků?

4 komentáře:

  1. Četla jsem Dědičku ohně a taky jsem byla nadšená. Sarah se díl od dílu zlepšuje, strašně se těším na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá bilance, sama se moc těším na Ódinovo dítě :)

    OdpovědětVymazat