sobota 17. prosince 2016

Vybarvuji, vybarvuješ, vybarvujeme - Sněhurka #1


Sice úplně nevím, jak se mi to takovou dobu mohlo dařit, ale té obrovské vlně a trendu antistresových omalovánek pro dospělé se mi od jejich rozkvětu dařilo bez problému vyhýbat. Tedy až do minulého měsíce, kdy mě zaujaly omalovánky od společnosti Presco Group a jejich nového dětského nakladatelství Ella & Max. Jsou určené už pro děti od 5 let, ale pro mě jako pro naprostého omalovánkového amatéra a začátečníka je tento jednoduchý, ale překrásný motiv na začátek jako stvořený. Italská umělkyně Fabiana Attanasio se inspirovala u slavných dětských pohádek a vytvořila hned několika omalovánek s ilustracemi vyprávějícími příběh například Alenky v Říši divů, Petra Pana nebo taky třeba dřevěné loutky Pinocchia, a mě se její nádherné kresby tolik zalíbily, že i já jsem dostal strašnou chuť konečně si po dlouhých letech něco vykreslit a odpočinout si od světa kolem. U nás v Česku zatím vyšly jen Alenka v Říši divů a Sněhurka, a právě tu jsem si na paškál vzal jako první, protože patří mezi moje úplně nejoblíbenější klasické pohádky. A protože se chci s vámi o moje postupy v rámci omalovánek podělit, budu sem na blog přispívat novými články pod názvem Vybarvuji, vybarvuješ, vybarvujeme. Zde je první z nich.







Na začátku omalovánek můžeme kromě ilustrací najít i krátký text, zkrácenou verzi pohádky o Sněhurce a sedmi trpaslících, kdybychom si ji chtěli, ještě než se vrhneme na vybarvování, taky náhodou připomenut. Po stranách jsou umístěné i malé obrázky.






Kvůli velmi kvalitnímu a tlustému papíru se žádné dítě ani dospělý nemusí bát na pastelky přitlačit a na vykreslování používat i fixy, které nejsou na druhé straně vidět, což mně osobně velmi vyhovuje, protože radši maluji s fixami. Nemusím na ně tolik tlačit, aby byl i tak obrázek pěkně sytý a výrazný.







S omalovánkami od Fabiany Attanasio jsem velice spokojený. Její nadmíru pěkné ilustrace obsahují úžasné motivy, mezi nimi lidské postavy, květiny či jiné drobnůstky, a kvůli jejich jedinečné jednoduchosti se hodí jak pro malé děti, které se potřebují něčím zabavit, tak už i pro ty více dospělejší, již chtějí s tímto trendem začít a zbavit se nějakého toho stresu. Je úplně jedno, jestli se přikláníte k vykreslování fixami, nebo pastelkami. Fixa se přes papír nepropije a na pastelky můžete v pohodě zatlačit. Omalovánky Sněhurka doporučuji všem, kdo se chce nějak zábavně odreagovat.


Za omalovánky moc děkuji Presco Group
Omalovánky Sněhurka si můžete pořídit v e-shopu Presco Group

Žádné komentáře:

Okomentovat