středa 19. srpna 2015

Recenze - Všechny barvy Země (Beth Revis)

Závěrečný díl vesmírné trilogie!
Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat!

Amy a Synovi se nakonec pomocí modulu podaří dopravit na Zemi Centauri a konečně ji kolonizovat. Probudí všechny zmrazené a Amyin tatínek, plukovník Martin, se ujme velení. Nejdříve se jim sice z modulu příliš nechce, přece jenom tady mají všechno, ale musí dostat všechny ven, jinak by je vevnitř modul uvěznil. Pak ale patnáct set lidí najde obydlí v nedalekých ruinách u vody postavených nějakou myslící populací. Bohužel jsou tu hrůzostrašní pterodaktylové a další různá nebezpečí. Začnou se zabydlovat, ale najednou zmizí jedna žena z lodi a žena ze Staré Země. Unesl je někdo? Jsou opravdu na planetě sami, jak si mysleli?

I tady, jak v předchozích dílech, se setkáváme s pohledem Amy i Syna. Co se však mění, je prostředí. Dvě třetiny obyvatelstva lodi Universum plus již rozmrazení lidé ze Staré Země se přesunuli na Zemi Centauri a snaží se ji kolonizovat. Musím přiznat, že začtení do knížky nebylo vůbec snadné. Ne, že by nebyla zajímavá, ale nějak jsem zrovna neměl náladu a chuť na ni. Prostě mě nějak přímo nevtáhla do děje. Proto mi tak trvalo závěrečný díl trilogie Loď mezi hvězdami dočíst. Pak ale přišel závěr knihy, který byl tak fantastický a suprově promyšlený a napsaný, že rozhodně musím zvýšit hodnocení, než jak jsem zamýšlel.

Sympatie Amy a Syna zůstaly s prvních dílů úplně stejné, ne-li větší. Romantická linka těchto dvou hlavních postav v téhle poslední části série přímo graduje a dochází už nejen na dětské polibky. Na scénu sice nastoupí i další mužská postava, ale ta vztah těchto dvou vůbec nenaruší.

V této recenzi bych chtěl také ještě podotknout na obálky. Obálky celé trilogie jsou naprosto úchvatné a perfektní. I kdyby se mi celá série nelíbila svým vnitřkem, což se mi líbí, rozhodně bych nelitoval koupě kvůli krásnému zevnějšku, který mi pěkně zdobí mou knihovničku.

Kdo četl Loď mezi hvězdami a Milion sluncí, má naprostou povinnost si tuhle knihu pořídit. Závěrem hodnotím trilogii Loď mezi hvězdami za velmi velmi velmi dobrou a strašně povedenou.